nedelja, 29. junij 2025

Največ opreme za vaš denar

Avtošola sicer obljublja, da »daje kandidatom pri vožnji na voljo vso opremo« (razen čevljev), v praksi pa ni čisto tako. Ali bo oprema na voljo, je namreč močno odvisno od časa in okoliščin – nobenega zagotovila ni, da boš ravno ti imel to srečo, da si boš prav v času svoje vožnje vsakokrat lahko izposodil oblačila in pravšnjo čelado. Še zdaleč nisi edini kandidat v katerem koli trenutku in ali ti bo kar koli od tistega sploh po meri? Nazadnje je tako, da moraš imeti popolnoma vse svoje, razen tistega radijskega oddajnika, ki ti ga inštruktor pritrdi na čelado, da lahko med vožnjo komunicirata. Kaj torej kupiti? Avtošola in učitelj vožnje ti običajno nista v kakšno posebno pomoč, žal.

Kmalu ugotoviš, da karkoli si že kupil, tisto ne bo primerno ali dolgoročno dovolj. Če si nabavil zimsko opremo, boš moral kmalu dokupiti še poletno – in obratno. Čelada mora biti obvezno integralna (preklopnih in jet čelad izpitna komisija ne dopušča), ne glede na izbrano vozilo, hlače in jakna obvezno dopolnjeni s certificiranimi ščitniki (kolena, boki, komolci, ramena, hrbet), ustrezno ojačane rokavice in seveda primerni motoristični čevlji. Na prvem mestu sta kajpak funkcionalnost in zakonska nuja, šele drugotnega pomena so slog ali preference, kar zadeva oblačilne znamke in materiale. In cene.

Pred prehodom v svet motociklov seveda nikoli nisi bil preveč pozoren na usnjene jakne in hlače, s katerimi se med civilno populacijo šopirijo nekateri motoristi, ki nosijo napise Dainese ali Alpinestars (s tisto značilno zvezdo) ali celo Ducati. To so namreč najboljše in najdražje blagovne znamke, katerih nakup se začenja z nekaj sto evrskimi bankovci celo za najskromnejša oblačila. Zdaj pa tudi sam potrebuješ zaščitni ovoj in opremo, ki naj bi po možnosti zdržala čim dlje, in prepuščen si trgovcem v velikih motorističnih centrih na milost in nemilost. Ampak, roko na srce, moram jih pohvaliti: večinoma so to sami motoristi, ki znajo tudi začetniku dobro svetovati, ne da bi ga želeli zgolj finančno obrati. V središču Slovenije so največje tovrstne prodajalne AS Domžale v industrijski coni Trzin (zastopniki za Hondo in Ducati), KMC Motoshop v trgovskem središču Rudnik, trgovina Yogi v centru BTC, TC Motoshop na severovzhodnem delu taistega trgovskega območja ter BS Center (zastopniki za Yamaho) na podaljšku Šmartinske ceste od notranjega kroga ljubljanske obvoznice proti Sneberjam. Z vsemi imam dobre izkušnje, za ugoden nakup pa je menda še najboljši »Outlet« prodajalne v Trzinu, kjer lahko za bistveno znižane cene dobiš sezonsko neprodane kose opreme oziroma trende iz prejšnje sezone. Če iščeš različico za plitvejše žepe, je nizozemska znamka Macna najboljše razmerje med ceno in kakovostjo, nekakšna Škoda ali Kia med motorističnimi oblačili, ki ponuja izvrstne kombinezone in medsebojno skladne kose osnovne opreme.

Še najmanj zagate je pri rokavicah: pomembno je, da so ti prav, da so udobne in mehke. Pri motorističnih čevljh se že zaplete, saj je različnih moško-ženskih kolekcij in vrst obuval za različne namene in sloge vožnje, od touringa do motokrosa, presenetljivo veliko. Kar pa zadeva čelado: stvar okusa in zagate izbire (pri marsikom pa tudi praktičnosti, če moraš v že tako tesno naglavno lupino stlačiti še za vožnjo predpisana očala z dioptrijo), zlasti pa debeline denarnice. Za poldrugega stotaka dobiš solidno in čisto primerno naglavno plastiko, kakovostni in materialni razpon pa lahko sega tudi petkrat ali šestkrat navzgor. Resda ti bo služila kar nekaj let, a to je še dodaten razlog, da jo izbereš premišljeno. Sicer pa boš tako ali tako kmalu kupil še rezervno – če ne drugega táko, ki bo lažja, bolj zračna in kot nalašč za poletje ali krajše vsakodnevne vožnje.

Ni komentarjev:

Objavite komentar