Benda LFC 700 je kitajska moto novost, ki jo težko spregledamo. Gre za prvi štiritaktni vrstni štirivaljni cruiser na svetu, z izjemno agresivnim dizajnom in športnimi potezami, ki spominjajo na futuristične roadsterje. Motor je vodno hlajen 676 cm³ vrstni štirivaljnik s 16 ventili, ki razvije približno 77 KM (57 kW) in 60 Nm navora. Krasi ga aluminijast okvir s sprednjimi vilicami USD in zadnjim monoamortizerjem, medtem ko 310 mm široka zadnja pnevmatika močno poudarja mišičasto držo motocikla. Vgrajen je 6-stopenjski menjalnik s pogonom na verigo, nizko vpet zadnji izpušni kolektor (pod sedežem) in LED osvetlitev, vse obdano v ostrih linijah tankega, podolgovatega dizajna. Po mnenju izdelovalca takšna kombinacija elementov – dolgo medosje, nizko nameščen sedež in naprej pomaknjene stopalke – nudijo klasično »power cruiser« držo in hkrati dobro vozno stabilnost. TFT instrumentna plošča in Bluetooth povezljivost sodita med udobne dodatke, rezervoar meri okoli 17 litrov, sedež pa je postavljen nizko, na približno 695–700 mm višine. To daje motociklu Benda LFC 700 unikaten značaj: na videz konzervativen bobber, pri vožnji pa presenetljivo zmogljiv športni cruiser.
Za vsakdanje vožnje naj bi bil LFC 700 dokaj udoben – pokončna drža, sredinski položaj nog in nizko nameščen sedež delujejo udobno v primerjavi z zasnovami drugih cruiserjev. Čeprav je motocikel dokaj težak (masa okoli 235 kg, kar za tako moč niti ni pretirano), je zaradi majhne mase aluminijastega okvirja in nizkega težišča stabilen v ovinkih ter enostaven za manevriranje pri nizkih hitrostih. Zavorni sistem sestavljata Brembo (320 mm disk spredaj, 260 mm zadaj) in standardni ABS. Celotni vtis vožnje je agresivno eleganten – valji visoke tehnologije v preobleki klasičnega cruiserja, ki vozniku omogoči dovolj moči za resnejšo vožnjo po makadamu ali ravnih cestah, obenem pa ponuja udobje za daljše vožnje.
Benda LFC 700 je cenovno umeščen dokaj dostopno za tako zmogljiv motocikel. V Evopi uradna cena znaša okoli 11–12.000 eur (npr. za avstrijski trg 11.490 eur, za francoski 11.990 eur, obe z vključeno DDV), kar je za približno 77 KM in redkost štirivaljnika v razredu povsem konkurenčno. Uvozniki in recenzenti opozarjajo, da motor ponuja »močne specifikacije, sodoben dizajn in dostopno ceno« v enem, dobro uravnoteženem paketu. Čeprav novi kitajski proizvajalci motociklov še niso povsem uveljavljeni, LFC 700 ponudi kar nekaj »mišic« za vaš denar – pri 11.500 eur dobimo več moči in edinstveno štirivaljno konfiguracijo, kot bi jo pričakovali pri motociklu te velikosti.

V svojem razredu je LFC 700 precej unikaten, saj večina motociklov cruiser in naked pri prostornini 600–800 cm³ uporablja dva ali tri valje. Za primerjavo: Honda CB750 Hornet (755 cm³, 92 KM) s paralelnim dvovaljnikom stane dobrih 8.600 eur – torej pribl. 3.000 eur manj, a ima le 67,5 kW moči. Po drugi strani Harley-Davidson Nightster (1.221 cm³, 87 KM) nanese več kot 13.000 eur (nekoč okoli 11.990 £), torej občutno več za podobno moč. Podobno je Benelli 502 Cruiser (500 cm³, 46 KM) bistveno cenejši, okrog 6–7.000 eur v Evropi, a moči ne more primerjati z Bendinim štirivaljnikom. Med brezčasne primerjave lahko omenimo še večje modele naked motorjev: recimo Kawasaki Z900 (949 cm³, 125 KM) s ceno čez 11.000 eur ali Ducati Monster 821 (821 cm³, 109 KM) za 12–13.000 eur, a oba sta tehnično povsem drug razred in občutno dražja. Na splošno Benda trdi, da njen potovalni cruiser ponuja »moč in vrednost« v svojem segmentu, kar se v veliki meri potrjuje tudi v praksi – čeprav gre za manj znano blagovno znamko, cenovno zmogljivost LFC 700 mnogi ocenjujejo kot konkurenčno glede na ponujene zmogljivosti.
Podjetje Benda še ni vstopilo na slovenski trg s svojo lastno mrežo, vendar so motocikel uvozili bližnji distributerji. V Avstriji ga recimo ponuja trgovina EnMoto v Gradcu (EnMoto Fahrzeugshandels G.m.b.H., Strassgangerstraße 433a). V Sloveniji bi se zanj lahko obrnili tudi na nemško govoreče trgovce ali regionalne zastopnike, na primer češki distributer Nevima Group (za Češko in Slovaško), ali na italijanske prodajalne motorjev, ki na severovzhodu Italije že imajo Bendine motocikle v ponudbi. Italijanski oglasi navajajo, da so LFC 700 prodajali v štirih primerih po ceni okrog 11.990 eur (v Veneciji, Genovi, Badenju in drugih mestih). Za tiste, ki hitijo v hipermarkete motorjev, je torej najbližja pot verjetno prek Avstrije ali kakšne italijanske trgovine.
LFC 700 vsekakor vzbuja pozornost in vznemirjenje med motoristi. Če iščete kaj drugačnega od klasičnih križark in hkrati udobnega za daljše vožnje, ta mišičasti cruiser s štirivaljnim motorjem ponudi nepozabno kombinacijo moči, unikatnega dizajna in sorazmerne cene. Kljub nekoliko večji masi vožnja ni mučna, prav nasprotno – impresiven navor in stabilnost vabita k sproščeni vožnji po podeželskih cestah, pri čemer nekompromisni izgled vedno znova izraža, da tukaj ni šale. Cena nad 11.000 eur je sicer za marsikaterega navdušenca visok vložek, a če se odločate med skupino naked ali roadster motociklov okoli 700–800 cm³, hitro postane jasno, da Benda LFC 700 edinstveno izstopa po zmogljivosti in eksotičnem karakterju.
Ni komentarjev:
Objavite komentar